سبد خرید
چرا به پرده برقی نیاز داریم؟

چرا به پرده برقی نیاز داریم؟

طرح و نقش پرده یکی از فاکتورهای زیبایی فضای خانه می‌باشد.که می‌تواند تاثیر مثبتی بر دکوراسیون داخلی فضا داشته باشد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی زندگی برای افراد راحت‌تر شده است، به این دلیل که در بستر الکترونیکی سریع تر می‌توان به وسایل مختلفی دسترسی راحت داشت.

انواع پرده برقی در این مقاله قصد داریم، شمارا با یکی از جدیدترین وسیله تکنولوژی که پرده برقی است آشنا کنیم.

در ادامه به معرفی پرده برقی می‌پردازیم و از مزایا و انواع آن برای شما ذکر می‌کنیم. پس تا انتهای این مقاله با سایت دُرفا همراه باشید.

پرده برقی چیست؟

پرده برقی چیست؟

در ابتدا یک توضیح کامل در مورد پرده برقی بدهیم .تا با این وسیله الکترونیکی بیشتر آشنا شوید. پرده برقی همانطور که از نامش پیداست، با استفاده از برق می‌تواند کار کند.با وجود پرده برقی راحت تر می‌توان پرده را بدون صرف انرژی بازوبسته کرد.

 اگر موتور و ریل مخصوص به پرده‌های برقی را به پرده‌های معمولی وصل کنید. استفاده از پرده‌های برقی راحتی را در فضای محیط  به ارمغان می‌آورد و بازوبسته کردن پرده را برای افراد راحت‌تر می‌کند.

از پرده‌های برقی به علت سریع و راحت بودن در منازل، محل کار، فروشگاه‌های عمومی و در رستوران‌ها هم استفاده می کنند. مهم‌ترین ویژگی که پرده‌های برقی دارند می‌توان استفاده راحت از آنها را نام برد. زمانی که از پرده‌ برقی استفاده می‌کنید به راحتی می‌توانید با کنترل از راه دور طول مورد نیاز را به پرده برقی بدهید.

مکان‌هایی که بیشتر از پرده برقی استفاده می‌کنند، مکان‌هایی هستند که پنجره‌هایی با ابعاد بزرگ دارند و به دلیل ابعاد بزرگ پنجره، بازوبسته کردن پرده برای افراد سخت می‌شود، اما با استفاده از پرده برقی می توانند طول پرده را خودشان تنظیم کنند.

انواع پرده برقی

 

پرده‌های برقی با توجه به رنگ و طرح های متنوعی در بازار موجود هستند. در این قسمت می‌خواهیم انواع پرده‌های برقی را نام ببریم و در مورد هرکدام توضیحاتی بدهیم.

پرده های کرکره‌ای:

پرده‌های کرکره‌ای براساس رنگ و طرح‌های متنوعی در بازار پرده فروشان موجود هستند. طرح پرده‌های کرکره‌ای راه راه میباشند، این طرح موجود در پرده های کرکره‌ای آن‌هارا به بدن گورخرها تشبیه کرده است. از این مدل پرده‌ها بیشتر در دکوراسیون داخلی خانه‌ها استفاده می‌کنند.

 باتوجه به طرح راه راهی این پرده‌ها میتوان تابش نور را به داخل محیط تنظیم کرد. در بازار پرده فروشان پرده‌های کرکره‌ای در طرح‌های بسیار زیبا مانند طرح حیوانات، طرح طبیعت، طرح های کلاسیک و شیک موجود است که می‌توانید بنا بر سلیقه خودتان خریداری کنید.

اگر آشپزخانه شما طول بلند و عرض کم دارد پرده کرکره ای میتواند بهترین انتخاب در زیبایی فضای آشپزخانه تان باشد.

پرده‌ های سایبانی:

پرده سایبانی یکی دیگر از انواع پرده برقی است جنس این نوع پرده ها از پارچه های ضخیم یا نازک هستند که به دور یک لوله ای که در بالای پارچه قرار دارند متصل شده اند. از این مدل پرده برقی معمولا در آشپزخانه‌ها استفاده می‌کنند که از ورود نور به داخل محیط آشپزخانه جلوگیری می‌کند.

شما با استفاده از لوله بالای پارچه پرده کرکره‌ای می توانید بلندی پرده را کم یا زیاد کنید. از این نوع پرده‌ها بیشتر در دکوراسیون های داخلی و خارجی به دلیل سایبان بودن و میزان عبور دهی نور استفاده می کنند. پرده برقی کرکره‌ای اغلب تک رنگ هستند و طرح‌های خاصی دارند.

پرده‌ های جمع‌شونده:

امروزه از پرده های جمع شونده برای پنجره‌های خانه های بزرگ استفاده می کنند. این نوع پرده‌ها در خانه های لوکس و هتل‌ها که پنجره‌هایی با ابعاد بزرگ دارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. پرده‌های جمع شونده در طرح ها و رنگ های زیبا در بازار موجود هستند.

اگر فضای خانه شما سالن پذیرایی یا اتاقی دارد که پنجره‌های آن‌ها بزرگ هستند، می توانید در دایره انتخابتان پرده برقی جمع شونده را در اولویت قرار بدهید.

مزایای پرده برقی چیست؟

مزایای استفاده از این‌گونه پرده عبارتند از:

1- دسترسی سریع و راحت

همانطور که گفتیم مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود افراد از پرده برقی استفاده کنند، دسترسی آسان و سریع آن است که بتوان راحت‌تر طول پرده را کاهش یا افزایش داد. بسیاری از پرده‌ها وزن زیادی دارند و بازوبسته کردن آن به انرژی زیادی نیاز دارد. استفاده از پرده‌های برقی این مشکل را حل کرده است.

2- نصب کردن راحت پرده

این‌گونه پرده‌ها را می‌توان به راحتی در هر کجای خانه‌تان نصب و استفاده کنید.

3- اندازه موتور پرده‌های برقی

اگر دقت کرده باشید، در بسیاری از وسایل برقی اندازه موتور‌های آن‌ها بزرگ هستند؛ اما مزیت خوبی که این‌گونه پرده‌های برقی دارند این است که اندازه موتور آن‌ها کوچک است و می‌توانید به راحتی موتور پرده را حمل کنید.

4- حرکت دادن پرده در زمان قطع شدن برق

 شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا ممکن است زمانی که برق قطع شود بتوان پرده‌هارا بازوبسته کرد؟ باید در پاسخ به پرسش شما بگوییم که می‌توانید حتی در زمان قطعی برق هم پرده را جابجا کنید.

5- تحمل وزن پرده برقی

پرده‌های برقی بر روی ریلی سوار هستند که این ریل‌ها وزن بالای پرده را تحمل می‌کنند. یک نکته مهم که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید، ریل پرده‌ها است شما باید ریل را با توجه به وزن پرده مورد نظرتان انتخاب کنید.

صرفه جویی کردن در هزینه خرید پرده برقی

موضوع مهمی که باعث می‌شود شما از خرید پرده برقی سودی حاصلتان شود این است که در هزینه هایتان هم صرفه جویی می‌شود، ممکن است بگویید این کار چطور صورت می‌گیرد؟ پاسخ این است، که شما با استفاده از دست پرده‌ها را می کشید و این باعث می شود پرده‌ها به مرور زمان فرسوده و پاره شوند.

 امروزه که پرده برقی به عرصه تکنولوژی پیوسته است باعث شده که عمر پرده‌ها نسبت به قبل بیشتر شود، چون به وسیله یک نیروی ثابت، پرده‌ها به راحتی باز و بسته می‌شوند و احتمال فرسودگی آن‌ها به نسبت کمتر می شود. با این شرایط شما دیگر مجبور نیستید پرده هایتان را زود به زود تعویض کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله ما سعی کردیم که شما را با وسیله الکترونیکی پرده‌ برقی آشنا کنیم و مزایای وانواع آن را بگوییم. اگر قصد دارید که پرده برقی خریداری کنید بهتر است قبل از خرید حتما با فردی که در زمینه فروش پرده‌های برقی تخصص دارد مشورت بگیرید تا یک انتخاب خوبی داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی دُرفا این امکان را برای خریداران عزیز فراهم کرده است که به شما در مورد پرده‌های برقی مشاوره لازم را بدهد و در انتخاب پرده مورد نظرتان کمک کند، زیرا در هنگام خرید باید بدانید که ابعاد فضای شما چگونه است و برای چه سایز پنجره‌ای می‌خواهید پرده برقی خریداری کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Buttonمشاوره رایگان